Eldreomsorg

Endelig et parkeringsalternativ for sykehuspasienter

Endelig et parkeringsalternativ for sykehuspasienter
01-01-2011 11:11

Parkeringsautomater ved sykehus er for mange et d?rlig betalingsalternativ, og pasienter, ansatte og en rekke interesseorganisasjoner har ?nsket ? gj?re noe med dette lenge. Torsdag 3. mars lanserte Rikshospitalet som f?rste sykehus, telefonparkering gjennom EasyPark AS.
Pasienter, ansatte og bes?kende ved Rikshospitalet kan n? som de f?rste i landet benytte seg av mobilen sin n?r de skal parkere p? sykehusets p-plasser. Dermed kan de starte og stoppe parkeringen n?r de vil, og om timen skulle v?re forsinket, kan de enkelt forlenge parkeringen fra ventev?relset eller selve unders?kelsesrommet.
Behovet er stort og ber?rer mange
Det er et skrikende behov etter et alternativ til parkeringsautomater, og s?rlig ved sykehus har dette vist seg ? v?re et voksende, og for mange, irriterende problem. Mange automater tar kun mynt, og n?r timeprisene er p? 30 kroner, m? man ha mye veksel. Ofte ender det opp med at man overbetaler fordi man ikke vet hvor lenge man skal parkere, eller det motsatte, man har ikke lagt p? nok, og de kjedelige f?lgene det kan f?.
For mange pasientgrupper som kanskje bare er midlertidig bevegelseshemmet og dermed ikke har rett p? rullestolplass, kan turen fram og tilbake til billettautomaten by p? problemer. Med EasyPark Telefonparkering trenger den parkerende kun ? vite plassens takstgruppe og deretter betale med mobiltelefonen. De er dermed spart for den ekstra turen til bilen med billett. Skal de parkere flere ganger ved samme plass, har de allerede takstgruppekoden, og kan helt slippe turen til automaten.
Kan tilby mobilparkering til alle landets sykehus
?B?de ansatte ved sykehus, pasienter og ikke minst eksisterende EasyPark-kunder, har etterlyst denne mobiltjenesten lenge, og det er p? tide at det n? gj?res noe med det ? EasyPark har l?sningen. Vi er klare til ? tilby mobilparkering til alle landets sykehus, og vi h?per bare at flere ser dette behovet og kommer etter?, sier administrerende direkt?r i EasyPark Norge, Roy Jacobsen. Han forteller videre at det er opp til sykehusene selv om de ?nsker ? tilby telefonparkering til sine pasienter og bes?kende, men at flere allerede har vist sin interesse.
Teknologien utvikles ogs? stadig for ? gj?re det enklere for de parkerende. EasyPark lanserer applikasjoner for smartphones en gang f?r sommeren. Mulighetene er mange til ? gj?re noe med parkeringshverdagen til de som er avhengig av sykehusbes?k og et alternativ til parkeringsautomater. EasyParks tjeneste passer ogs? sv?rt godt til nettopp denne typen parkeringsplasser, hvor de parkerende ofte ikke vet hvor lenge de skal bli, og hvor bekvemmeligheter en faktor.

A to już wiesz?  Kvinne tar over roret i Lions

Om du har sp?rsm?l, vennligst kontakt:

Roy Jacobsen, Direkt?r EasyPark AS
Tel: +47 924 02 84 | [email protected]
EasyPark tilbyr tjenester som gj?r parkering mye enklere, mer effektivt og ?konomisk for s? vel bilister, bedriftene de jobber for og parkeringsoperat?rene. Tjenestene tilbys gjennom egne virksomheter eller via samarbeidspartnere. EasyPark har 85 ansatte fordelt p? kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland. For mer informasjon g? til www.easypark.no.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy